27 sep. 2012

Jag tyckte att jag hörde små snarkningar och lyfte försiktigt på locket...




46 kommentarer:

  1. Åå...så ljuvlig liten sömntuta!
    Underbart roligt att du är tillbaka med dina små underbara och alldeles bedårande möss <3
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Det är kul att vara tillbaka och att ha hittat skaparlusten igen! :)

      Radera
  2. Hej Marie, I´m so in love with your beatiful mice! This one again so such a cute and lovly one!!! Also your other works are great!
    Sorry to write in english, but I dont speak swedish and you might not understand german.
    Thanks for your work, it´s always bringing a little smile on my face!
    Kram Astrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Astrid for your kind words. I'm always happy when my little mice spread joy and get someone to smile. :)

      Radera
  3. hej
    åha,- det må være en,der tidlig havde fundet et vinterhi -tryg og varmt at sove i.
    mvh karin pr dk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att hitta ett varmt litet bo inför vintern. :)

      Radera
  4. Vad jag gillar dina möss :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad över alla dina härliga små möss, förundras ständigt över din kreativitet och fantasiförmåga :)
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Önskar dig också en härlig helg med sol och höstmys! :)

      Radera
  6. Åh, man blir så lycklig av dina härliga möss och fina bilder.
    Härligt att du är tillbaks............
    Mvh Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så flotte bilder. Jeg kjenner ingen mus som er så söte som disse. :-)

    SvaraRadera
  8. Så jättegullig. Oj vad jag har längtat efter att se dina möss

    SvaraRadera
  9. How sweet! Absolutely adorable!

    SvaraRadera
  10. It is beautifull! I from Romania and I don't speak french.

    SvaraRadera
  11. Åh, en så söt liten mus. Jättego!
    Roligt att se att du virkar möss igen. de är underbara. Nu ser jag lilla ETC, här till höger, när jag skriver. Tack för att jag fick adoptera henne :-) Hennes "syster" Lii är nu tyvärr borta sedan fyra månader :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette! Det är roligt att ha greppat tag i virknålen igen. :)
      Sorgligt med lilla söta Lii. :(
      Vi miste katten Elsa i somras. Sorgligt det också.

      Radera
  12. Så underbart roligt att du är tillbaka

    SvaraRadera
  13. vilka härliga underbara kreativa fantastiska rara små möss. Man blir glad i hela hjärtat. Har du något mönster på dem som man får köpa?
    Jag jobbar på en förskola och just nu jobbar vi med matte. Det hade varit kul att ha ett gäng möss till hjälp :)
    Mvh "Fröken Sussi"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Glad att mina små möss gör dig glad! :) Något mönster finns inte. Jag tillverkar mössen på fri hand.

      Radera
  14. Hejsan
    Jag tror jag dööööör va sött. Det är nästan så jag tycker dom finns på riktigt.

    Höstkramar /Ann-Louise

    Ps. Vi hade en fladdermus i vårat vardagsrum i går....det var inte riktigt lika sött. Den är tillbaks med sina kompisar nu och flyger omkring här utanför.Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns ju på riktigt Ann-Lousie ;)
      Vi har också haft en fladdermus inne. Det blev lite kalabalik innan den var infångad och kunde sättas i träd där ute igen. :)

      Radera
  15. Sleep well little mouse. your teddy is watching your dreams.
    Are you dreaming about a cake, lying on eggs?
    I'm so glad in my heart, that I can watch little mices again.
    Eva from Austria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Eva for your nice words. :)

      Radera
  16. Gud vilken liten sötnos som tittar ut!!

    SvaraRadera
  17. Liebe Elsa,
    ich freue mich sehr darüber, dass Du wieder Lust hast die Mäse zu machen. Die sind einfach toll !
    Liebe Grüße,
    Barbara S.

    SvaraRadera
  18. way to cute, I do love your little adventures with those mice,
    hugs, Sandra

    SvaraRadera
  19. Mendumildetid så söööt!!!

    SvaraRadera
  20. Så nyyyydelig og så søt.
    Ser rett og slett virkelig ut:)

    SvaraRadera
  21. Hej frk Elsa, Men vad har du i dina burkar tro? Skrattar så himla sött,Tack för denna måndags första skratt.

    SvaraRadera
  22. Ingen andre kan skape slike herlige personligheter som dine små mus har. Jeg elsker dem og blir varm om hjertet hver gang jeg ser dem. Jeg håper at jeg en dag kanskje kan få kjøpe en liten hjertevenn av deg <3
    Klem fra Miann
    www.miannsartjournal.blogspot.com

    SvaraRadera
  23. Naaaw, söt som sockervadd som vanligt<3 Deras små söta ansikten e den bästa starten på dagen hos mig!! Har du inte funderat på att göra en bok med alla små muslingar som huserar i Torsebo?! JAG skulle köpa den direkt! Tänk vad vi skulle drömma sött om vi försvann in i deras värld innan 'kudden'. Tusen tack för att jag/vi får följa deras sockersöta upptåg här i bloggen. Kram till dig och alla muslingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle oxå köpa en sagobok! :)

      Radera
  24. nämen jistarns som vanligt bara såååå söta små möss här!

    SvaraRadera
  25. Hei Elsa! Elskar dine små nydelige mus, alltid moro å sjå kva dei finn på! Jeg også jobber i førskole, og har brukt dine desemberbilder i fortellinger til barna.De liker godt å høre om det musene finner på. Kunne tenke meg å lage en slik mus, men ser desverre at du kun strikkar på fri hand. Men kunne du kanskje tenke deg å skrive ned et mønster så vi kunne kjøpe? Du har så mange flotte bilder, modeller og kleder og rollespill at dette burde du kunne få et godt salg på!
    Hilsen
    Oline i Norge

    SvaraRadera
  26. Hej Kära Granne
    De var jättefina, Axel tyckte om han som låg i ägglådan..
    Vi kanske hör av oss om vi bakat bullar...
    Kram så länge

    SvaraRadera
  27. Så fina bilder och så söta möss. Som vanligt! :-) Blir varm i hjärtat varenda gång jag besöker din blogg. Det du skapar är verkligen unikt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  28. Your work is so wonderful! Your mice are so dear to my heart. I always wrote stories as a child about mice.

    SvaraRadera
  29. Your Mice are so dear to my heart! Your work is exquisite! SO sorry about your Friend Elsa. I have lost several furry friends over my life time.

    SvaraRadera
  30. Dina möss är bland det finaste jag någonsin sett! Helt bedårande!

    SvaraRadera
  31. Jeg leeeeeeeengter etter å adoptere en skjønning <3

    SvaraRadera