1 sep. 2012

Virkat färgglada grytlappar.

Med en virknål och lite restgarner blev det färgglada grytlappar.
Garn >> DROPS Muskat
Inget mönster. 
Jag virkade bara runt, runt och ökade där jag tyckte att det behövdes, tills grytlapparna var lagom stora. 


26 kommentarer:

  1. Härliga grytlappar, som man blir riktigt glad över, nästan som syrliga karameller

    SvaraRadera
  2. Härliga färger! Gillar att det är mycket färg på just grytlappar, de har ju en tendens att bli fläckiga, åtminstone hos mig...

    SvaraRadera
  3. Härliga, dom blir man glad av. Är det bara jag eller finns det fler som har fula och ganska sunkiga grytlappar hängandes i köket.Hm, det får bli slut med det nu. Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  4. Skønne farver - til at lyse op i de kommende efterårsdage :)

    SvaraRadera
  5. Så fina de är!!
    Tack för tipset! Det är ju jättebra att hitta projekt att använda gamla snuttar till!
    Och blir det så här fint dessutom så är det ju kul!!

    SvaraRadera
  6. Så fint! Tänk vad lite restgarner kan göra! / Annika

    SvaraRadera
  7. Jättehärliga och fina färger som om sommaren vill hänga kvar ett tag :) Karin

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga gladfärger - jättefina!

    SvaraRadera
  9. Åh vilka fina! Å vad fint du gjort på bloggen!!!

    SvaraRadera
  10. Jättefina och vilka härliga färger!
    Marie-Louise

    SvaraRadera
  11. Flotte og fargerike grytelapper:)

    SvaraRadera
  12. Fina färger kan man behöva nu när regnet slår mot rutan , härliga färger! Ibland är det bara skönt att virka något som bara går runt utan att behöva tänka så mycket, mvh Carina

    SvaraRadera
  13. Härligt färgglada grytlappar, det gillar jag.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga färgglada pannlappar, jag behöver färg en sån dag som i dag när det regnar och är tråkigt väder!

    SvaraRadera
  15. Ja, jättefina med härliga färger! Jag tror jag ska göra nya jag också!

    SvaraRadera
  16. inspiration! Undrar lite hur de ser ut på baksidan, fäster du varje färg eller hänger de med vidare på nåt vis...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grytlapparna ser ungefär likadana ut på baksidan. Jag klipper av när jag har virkat färdigt med en färg, men virkar in tråden så att jag slipper fästa en massa garntrådar sen.

      Radera
  17. Jättehärliga färger. De ser så mjuka och fina ut också. Vilket garn använder du?
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Det finns länk till garnet under översta bilden.

      Radera
  18. Hej,du stora virk-mästare! Underbara saker du gör. Jag är en av många som försöker virka ihop nåt, men kommer inte i närheten av dina verk. Undrar om du kan ge mig ett tips på hur du byter färg så osynligt?

    SvaraRadera
  19. Hej Marie! Tack för berömmet! :)
    Kanske detta kan vara till hjälp? http://www.beansproutcreations.com/2008/10/05/crochet-clean-color-change/
    Ett tips är också att virka runt utan att försluta varje varv med en smygmaska och börja varje varv med en luftmaska. Då slipper man "sömmen".

    SvaraRadera
  20. se puede ver en español ?
    es hermoso este espacio!

    SvaraRadera