16 okt. 2012

Hej jag heter Vera Viola!

Jag är en liten mus som gillar ordning och reda bland saker och ting. 
Jag bor i Fröken Elsas hus och ni kan tro att jag har ett fasligt sjå att hålla ordning och reda i pysselrummet!
Jag sorterar saker och pysslar mest hela dagarna.

Idag har jag till exempel städat och sorterat bland en massa nålar och trådrullar. 
Det kan ju kännas lite trögt när man börjar och man kan bli lite trött i både kropp och själ av allt sorterande.
Men sen när man väl är klar och var sak är på sin plats känner man sig så himla nöjd och belåten. Eller hur? :)
Jag, Vera Viola, vill härmed dela med mig av mina bästa tips för ordning och reda, som jag har läst i en av Fröken Elsas böcker. Den heter "Rensa i röran" och är min favoritbok. Som ni kanske förstår. ;)
Sortera ofta, lägg var sak på sin plats och om det tar mindre än en minut så ska man göra det på direkten!  
Vilket är ert bästa tips för ordning och reda?

Fröken Elsa har också städat lite. Här i bloggen. Hon har raderat en hel del gamla inlägg och lagt till några nya sidor. En mönstersida, en gallerisida och en sida med de små Torsebromössen. De som visats tidigare i bloggen. (Fler möss kommer att läggas in efter hand). 
Nya möss kommer som tidigare att visas i nya blogginlägg.

Ibland behöver man rensa i röran och börja om. Fröken Elsa kände att det var dags för det nu.
Vi hoppas att ni trots det känner igen er och att ni trivs och mår bra i vår lilla vrå på nätet! 

Hejdå från Vera Viola och Fröken Elsa! På återseende!

43 kommentarer:

  1. Liebe Elsa,
    ich beneide Dich um die vielen Mäuse. Es wird Zeit, dass Du Dich von manchen trennst. Ich hoffe, ich kann auch eines Tages eine davon besitzen.
    Ich finde alle einfach wunderbar!
    Liebe Grüße,
    Barbara S.

    SvaraRadera
  2. Men iiiiik. Så himla söt! Alltså jag kan inte fatta hur du kan få dina små möss så himla levande :-)! Underbar liten Vera Viola :-)!!

    SvaraRadera
  3. Nej men hur söt du är Vera <3

    SvaraRadera
  4. What a charm!!!
    I adore your mice!!

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhhhhh, du gör att de gråa dagarna lyser upp.
    Tack för dina underbara möss.
    Snälla gör en bok som man kan bläddra i varje dag.......................
    Kramar Pernilla

    SvaraRadera
  6. Hej
    jeg nyder hver gang du ha lavet en mus og dens historie,
    måske når vera er færdig med at ordne dit sy rum -skulle
    hun have list ferie, den årstid er så smuk.-det kunne være
    hygglig om du lavet en bog med dine små mus ;)
    mvh karin pr fra dk

    SvaraRadera
  7. Ljuvlig, liten Vera Viola!
    Dina underbara möss kan vända en hel dag till det bättre - härligt!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Какая красотка хозяйственная!!! Браво!!

    SvaraRadera
  9. OMG! I felt in love! Hugs, Doris

    SvaraRadera
  10. Imorse när jag låg i min säng och var sjuk, klickade jag runt och såg plötsligt in i en blick så mjuk.
    En otroligt söt liten mus värmde mig så, tänkte, de vill jag läsa om i en bok eller två. Allt från recept, virkning..rim som saga förgylla..det skulle många dig Elsa och dina möss hylla..

    SvaraRadera
  11. How sweet! Can't help falling in love with this little Vera Viola!

    SvaraRadera
  12. aaah lovely, I'm not feeling well today, but your little mouse managed to make me smile, thanks so much :)
    Hope to see more of her.
    Greetz Sandra

    SvaraRadera
  13. Dina små möss är bara helt underbara! Håller med Eva: De räddar dagen varje gång!

    SvaraRadera
  14. Går in varje dag för att se om mössen hittat på något nytt. Man blir alltid så jätteglad när man kikar in hos dig.

    SvaraRadera
  15. Går in här varje dag för att se om mössen hittat på något nytt. Blir alltid lika glad varje gång. De är ju så undebara

    SvaraRadera
  16. Lilla Vera Viola lyste upp min grådaskiga dag som en sol. Underbar liten hjälpreda du har. Bloggen har blivit jättefin! Kram till Torsebros alla solstrålar.

    SvaraRadera
  17. Åh vilken supercharmig blogg och söta djur du gör! Hihi blir alldeles fnissig av alla busiga möss med hjälmar osm snor nötter i skafferiet. Hit vill jag komma tillbaka!
    ~Josefine

    SvaraRadera
  18. Hej Så söt hon är lilla Vera Viola duktig att städa är hon med.

    SvaraRadera
  19. Ville bara säga dig: Jag blir så glad av alla dina busiga och personliga små möss. Och tänk vad många det är som känner likadant.
    Tack för titten för denna gång.
    /Maria

    SvaraRadera
  20. Vera Viola får väldigt gärna komma hem till mig och ordna upp i mitt syrum!! Underbar liten städhjälp!! Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  21. Så söt du är Vera Viola! Det vore kul om du kanske ville lägga upp en bild på ditt pysselrum du bor i!

    SvaraRadera
  22. Behövde verkligen denna sida nu... Just nu har jag två övertrötta barn.. Mannen har fyllt år så vi har haft kalas med släkt mm så det har blivit mycket socker mm Nu är barnen trötta och jag försöker hålla mig lugn precis innan läggdax för dem.. Så Vera Viola är så trevligta tt vila ögonen på :) Och hon skulle verkligen behövas i köket nu efter kalaset :) / Tyglina

    SvaraRadera
  23. Jag och sonen Malte 7,5 år älskar att kika in här på din blogg. Lyckan är total när det finns en ny liten musbekantskap här. Tack för en underbar blogg! Inger

    SvaraRadera
  24. Åh vad hon är fin och söt, Vera Viola! Vilka underbara gamla trådrullar hon har! De får mig att tänka på min mormor...
    Tack för bra ordnings-tips också. Sådana behövs ju tyvärr alltid, även om jag, precis som Vera Viola gillar ordning och reda. Har man det omkring sig, så mår man extra bra tycker jag :)
    Kram och ha det så gott!!

    SvaraRadera
  25. nämen oj så otroligt sött! jag vill också ha en sån där söt liten mu som städar upp i röran <3

    SvaraRadera
  26. en så liten söt städhjälp vill man ju gärna ha hjälp av!

    vilken snygg uppfräschning av bloggen! Har Vera Viola haft med en liten tass där också ;.))

    SvaraRadera
  27. Herlige mus og artige historier. Dyktig er du! Ha fine kreative dager. Hjertlig fra Merete

    SvaraRadera
  28. Dear Marie!
    What a fresh new styling in your blog! I love it. And I noticed that
    you changed the crocheting of the arms and legs of your mice.
    So Vera Viola can better take the bobbins. She's proud, to help you
    so much. Please give her a kiss from me and a little cup of milk?
    Eva from Austria

    SvaraRadera
  29. Hon har verkligen lyckats städa och gjort fint här :)!
    Så söt och vilken fasligt sjå hon har haft förstår man!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  30. De er så flotte disse musene dine...
    Tove

    SvaraRadera
  31. Vera Viola et ses petites copines sont Magnifiques!!!!! J'adore!!!
    J'aimerais en faire autant!!!
    Bravo!!!!

    SvaraRadera
  32. So sweet!! I really need one of these to go in my dolls house!!! Chel x

    SvaraRadera
  33. Det här var nog det sötaste jag har sett... Underbar blogg!

    SvaraRadera
  34. Så hjärteknipande söt!
    Önskar att en sån här liten bodde i min sykorg också!

    SvaraRadera
  35. Jag älskar dina möss de är så söta och din blogg med! Titta gärna in på min nystartade blogg www.virktantens.blogspot.se

    SvaraRadera
  36. Hittade alldeles nu in till din blogg och herre min je så gulliga dina möss är jag blev alldeles förälskad :) Dessutom har du fina saker att inspireras av. Ha det gott :)

    SvaraRadera
  37. Elskar dine små musebarn! Kunne tenke meg et slikt, men skjønner at eg nok må prøve å lage mine egne! Lurer på om du kan gi meg et tips om garnet du bruker, det ser ut som det er et garn som kan børstes opp. Bor i Norge så vi har kanskje ikkje det samme utvalget, men kanskje vi òg har noko som eg kan bruke. Flott effekt når du børster opp snuten, ser virkelig naturlig ut!!

    SvaraRadera
  38. Du är verkligen helt fantastisk! Otroligt vilka söta saker du gör och hur du presenterar dem. Har tipsat om dig på Pastills facebook-sida. Du är grym!

    SvaraRadera
  39. Var köper du mössen?

    SvaraRadera
  40. Fantástica, me encantaaaa, :)

    SvaraRadera