19 nov 2012

Bråda dagar i Torsebro.





De små Torsebromössen ska vara med på en julmarknad. Fröken Elsa förbereder ett tittskåp. Herr C och de små mössen hjälper till så gott de kan. 

Herr C har fått uppgiften att fixa med belysning till skåpet och de små mössen har fått som uppgift att samla rekvisita. 

Idag har en liten mus varit i skogen och samlat små kottar som ska användas till fina juldekorationer. Klädd som tomte för att komma i rätt stämning.

Ni ska få se skåpet när det är klart.

På återseende inom kort!

Hejdå från Fröken Elsa och alla mössen!



32 kommentarer:

  1. Oh, dessa underbara små Torsebromöss, jag bara älskar dom. Ska bli spännande att se in i ditt tittskåp. Antar att det blir en riktigt mysig upplevelse. Hoppas snart på en mus-adoption. Är det kanske på gång?? Och du, helt underbara nya bilder vi fick se idag.....

    Yvonne B i Rottne

    SvaraRadera
  2. Så duktigt av de små mössen att hjälpa till i brådskan ... så även herr C !!
    Alla borde vi få en hjälpande hand när arbetet hopar sig ;O)
    Spännande att få se utställningen !
    Må gott ♥

    SvaraRadera
  3. ååå jag vet att jag låter som en papegoja varenda gång jag lämnar en kommentar hos dig, men du är ju bara så fantastiskt duktig. Måste bara få säga det igen och igen. Jag blir så inspirerad av din fantasi...kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Man får ju alltid sitta med ett småleende på läpparna när man tittar på dina underbara möss ,kram nette

    SvaraRadera
  5. Getting ready for Christmas is so much fun, and you are so lucky to get help from those little mice of yours. It's such a pitty that I can't hop over to the Christmas market, so I can see these darlings in real time, nothing else to do than wait for more splendid pictures.
    Hugs Sandra

    SvaraRadera
  6. Önskar att man fick se den julutställningen!
    Hoppas det kommer bilder på bloggen.
    Man blir lika glad för varje inlägg som kommer.

    SvaraRadera
  7. Your little mice and their world, bring delight to mine!

    SvaraRadera
  8. Oj vad kul kommer säkert bli jättefint :) Har du virkat mössen? Jag förstår inte hur du gör för att få till så att de blir håriga och vad pilligt det måste va!

    SvaraRadera
  9. uh, jeg glæder mig til at se det.

    SvaraRadera
  10. hej
    hvor herlig at se til dine mus,de er altid så søde ,flitige og hjælpsome.
    godt at se i også akn blive klar til jul og en tur i skoven er så
    hygglig.bliver altid så glad når jeg ser dine muse historier.
    ha en go dag
    mvh karin PR fra DK

    SvaraRadera
  11. Alltså man blir ju så himla glad av dina möss. Underbara! De flitiga mössen kommer ge en hel del julglädje till julmarknadsbesökarna :-)!

    SvaraRadera
  12. Underbar blogg! Dina möss är fantastiska :)

    SvaraRadera
  13. Åh vad kul att se ifrån dig igen! Dina jul-möss är för söta och jag kan bara tänka mig hur fint ditt tittskåp ska vara..:!!!
    Jag är så imponerad av att du har trimmat upp Herr C till att bli en mus-tillbehörs-tillverkare!
    Ingen dålig sån heller!!
    Massa kramar till dig Marie!

    SvaraRadera
  14. Följer du nåt mönster för att virka mössen eller finns det i huvudet? De är väldigt gulliga iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Julia! Kul att du tycker att mina små möss är gulliga. :)
      Jag tillverkar mössen på fri hand.

      Radera
  15. Hej! Fantastiskt söta som alltid och urfina bilder, Karin

    SvaraRadera
  16. Hej, jag älskar din mus, de är väldigt söt.

    SvaraRadera
  17. Godmorgon.
    Åh så glad jag blev nu då är det juldags för dina söta möss nu och julmarknad för dem med ojoj ser fram emot tittskåpet så ha det så bra tills dess!Din lilla muskärra var ju en fullträff

    SvaraRadera
  18. Naaaaw, vilka söta små hjälpredor ni har. Ska verkligen bli spännande att se tittskåpet (men tyvärr inte live) Ha det gott och hälsa alla möss från oss i norrlandsskogen.

    SvaraRadera
  19. Dear Miss Elsa (Marie) and my Dearest Mouse!
    I'm glad to see new news from torsebro.
    All are helping for Christmas time.
    Even Mr. C.! Unknown - but I believe he
    is a great friend of all mice.
    Best wishes and hugs to all.
    I'm curiouse for future....
    Eva from Austria

    SvaraRadera
  20. Hej råkade kika in, hjälp fullt av möss jag såg, men vilka underbara sötnosar.
    Tänk om de kunde se ut så på riktigt, då vore världen översvämmad av dessa möss.
    Du är ju en riktig möss-konstnär,riktigt natur-trogna fniss. Ska du sälja möss på julmarknaden,om de är till salu vill jag gärna köpa.
    Om jag varit ledig helgen hade jag kört ner till skåne.
    Hälsningar/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva! Kul att du kikade in. :)
      Nej, jag ska inte sälja möss på julmarknaden. Mössen ska klä sig julfina och visas i ett litet skåp.

      Radera
  21. Vilken fantastisk blogg jag trillade in på. Är ju inte så bevandrad i virkningens konst men vad inspiration du bjuder på. Stort Tack!

    SvaraRadera
  22. Underbart! Längtar att få se tittskåpet!!

    SvaraRadera
  23. Sötaste tomten någonsin!
    Så fint det låter, hoppas snart få se!

    Ha det bra/Marie-Louise

    SvaraRadera
  24. Hallo elsa, ich bin sooooo verliebt in die kleine Maus. Ich möchte gerne eine kaufen!!! Liebe Grüße, Rosi

    SvaraRadera
  25. Alltså, dina foton, dina idéer. Jag älskar dem!

    SvaraRadera