4 feb. 2013

Se upp i backen!



På en sten i den den stora Torsebroskogen kan man se en liten liten mus träna utförsåkning.



Med ett krampaktigt tag om stavarna och den lilla mustungan rätt i mun swischar den lilla musen ner för stenen i full fart. Om och om igen.


Ibland går det alldeles utmärkt. Ibland inte. 
Men det är bara att ta nya tag, säger den lilla musen. Övning ger färdighet, som ni vet, tillägger hon musförnuftigt.



Bästa vännen, Sam the Cat tittar på en liten stund, coachar och hejar på. Och när det går bra klappar han med framtassarna och ropar ett högt mjau. Det gör den lilla musen så stolt och glad! :)

Hejdå från Fröken Elsa, den lilla musen och Sam the Cat!

47 kommentarer:

  1. Men herrejösses så söt där i backen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Så härligt musen har med sina skidor i skidbacken. Tack för ditt härliga inlägg, som jag längtat efter

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt med en tur i backen. Älskar bara dessa små möss. Så härligt att få följa dom och deras små upptåg. Hoppas snart det finns en liten mus att kunna få adoptera...
    Yvonne i Rottne

    SvaraRadera
  4. JEG synes at Sam's øjen siger noget HELT andet !!! pas på lille mus.

    SvaraRadera
  5. Annika i Västerås4 februari 2013 15:54

    Dina möss är helt underbara. Man blir så glad av att få följa deras äventyr. Har sagt det förr Du borde ge ut en bok om alla mössens äventyr.

    SvaraRadera
  6. Thank you. My first smile of the day!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Annika i Västerås. En helt fantastisk ide. Jag står gärna först i kön att få köpa en sådan liten bok om mössens äventyr...

    Yvonne i Rottne

    SvaraRadera
  8. Herlige svenske mus!! Nyter alle historier, påfunn og ikkje minst dei nydelige kle og ting som er med. Og den snille katten, eller er den en luring? Hilsen Two i Norge

    SvaraRadera
  9. So cute! Your photos are so lovely.

    SvaraRadera
  10. Ohhhhhhh.......... so cute! I love your mice.

    SvaraRadera
  11. Lika underbara som vanligt! Jag skulle också gärna se en bok om mössen och deras små äventyr.

    SvaraRadera
  12. ooooh he is having so much fun in the snow, so cute with his long scarf, it just makes me go uuuuu and ooooo
    Grtz Sandra

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder. Blev lite chockad när jag läste vidare om dig. Torsebro !!! i Skåne, om det är rätt, kan jag tala om att som ung var jag mycket där. Där det nu är en bassäng, var det förr en Dansbana som hette Fallet. Cyklade dit varenda lördag, varje sommar, var även med i IOGT (fanns ju inga andra föreningar)Det huset är det andra på höger hand om man kör mot Färlöv, bara ett ruckel nu. Men dina alster är ju helt underbara.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  14. Jaa, det gäller att träna varje dag! Övning ger färdighet...

    SvaraRadera
  15. Underbart! Fast jag vet inte jag... katten Sam verkar inte helt pålitlig som bästis... han verkar lite hungrig!

    SvaraRadera
  16. Haha, fina kissekatten ser aningens hotfull ut där i bakgrunden :-D! Underbara bilder på fina störtlopps-musen....precis som alltid :-)!

    SvaraRadera
  17. Tur att hon är kompis med katten...ler...kramis semlan

    SvaraRadera
  18. Prachtig!!!!
    I'm in love......the mouse is beautyfull and the kat!!!
    Lots of love,
    Corien.

    SvaraRadera
  19. Äntligen händer det något! Har saknat dina ljuvligt söta möss och små berättelser :-) Håller med Annika i Västerås och Yvonne, skulle det komma ut en bok om dessa underbara möss så köper jag direkt!

    SvaraRadera
  20. Ger en sportlovskänsla, inte för att jag är en skidåkare... men iallafall :)

    SvaraRadera
  21. Åhh äntligen kom det ett inlägg från dig och dina oerhört fina möss.
    Min man han skrattar åt mig för jag har fobi för möss och dess släktingar (rejält oxå)men dina krabater bara jag ÄLSKAR. OM jag bara kunde göra en så kanske jag kan bearbeta min fobi. Terapi med dina fina.... hihi
    Tack för underbara bilder
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  22. Guuud vilka söta figurer du gör! Jättefina! :)

    SvaraRadera
  23. Hej
    altså har din skønne mus nu begivet sig ud på ski,-det er vejret også lige til ;) selv om det krever øvelse for alle.- held og lykke til musen på dens vidret skitur.
    go nyt år til dig.
    mvh karin PR i DK

    SvaraRadera
  24. Naaaw, vilken otroligt söt skidåkare. Å vilken bra coach han har! Verkligen sportlovsinspirerande. Jag som avskyr längdåkning skulle börja på stört om jag fick sällskap av den där charmören:-) Kram på er alla i Torsebro.

    SvaraRadera
  25. Så fint! Underbar liten berättelse! /Annika

    SvaraRadera
  26. How sweet! I have missed your posts. So glad to see the mouse out having fun in the snow!

    SvaraRadera
  27. Åh vilken sötnos!!
    Men tittar inte Sam lite väl nära på henne...?
    Oj så gullig han är! Han liknar vår Jansson väldigt mycket och det är en kramgo´en :)
    Kram och hälsningar från Marita

    SvaraRadera
  28. Haha så sött. men tja, jag vet inte om jag skulle känna mig så trygg med den där katten så nära om jag var en liten skidåkarmus.

    SvaraRadera
  29. Jag fullkomligt älskar dina möss.. Och katten, ja, han ser precis ut som min Lilla O..

    SvaraRadera
  30. <3 till dig och dina små <3

    SvaraRadera
  31. Så glad jag blev när jag fick läsa om din lilla mus igen. Har liksom saknat dig och den lilla sötnosen.

    SvaraRadera
  32. Jamen...vilken sötnos... Sam the Cat är helt underbar som coach!!

    SvaraRadera
  33. Oj vad jag bara måste säga att jag blev himla kär i din galet fantastiskt fina och inspirerande blogg!!! Så duktig du är!

    Ha en fin helg! Kram Frida

    SvaraRadera
  34. Wunderschön!

    Viele liebe Grüße
    Simone

    SvaraRadera
  35. Så underbart söta!! Vilken ljuvlig blogg du har - inspirerande.

    SvaraRadera
  36. Min favoritbok när jag var liten hette: Mössen på björnbärsstigen. Idag är jag betydlig äldre men jag älskar dem än. Dina möss påminner mycket om dem. En bok tror jag alldeles säker på. Det fungerade ju för xxx antal år sen ;). Heja mössen älska er.

    SvaraRadera
  37. åhh frk Elsa så gulligt....

    SvaraRadera
  38. Wat een schattige blog . Ik melde mij zojuist aan als uw nieuwe volger. Proficiat.

    SvaraRadera
  39. Men gud så söta möss du gör! Underbara!
    /Marie http://virkstagram.se

    SvaraRadera
  40. wow!!!! amazing!!!!
    http://www.awesomeneedles.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  41. Underbart! Blir så glad av att titta på de otroligt fina mössen och läsa berättelserna. Ser fram emot nästa uppdatering :)

    SvaraRadera
  42. Hello I am so glad to find your wonderful site. I adore the mice. Are they crocheted or needle felted? You really do such fun to crochet things. I love when there is a little extra and you give more than a little. Where do you sell your patterns or items if that is the case? I really want to know. I will bop around a bit longer and see more candy. I might even answer my own questions, was nice to visit. And now that I have you book marked I will visit again.alisa

    SvaraRadera
  43. I have had a fun time looking at every thing you have and wanted to say "Your Work Is Over the TOP." The mice are so sweet I really want one. Thank you for letting me in your world for a bit. Alisa

    SvaraRadera
  44. hade verkligen velat ha 2 st till mina flickor dom hade älskat dom.... ja även jag själv med dom är ju det sötast jag någonsin sett!!! älskar dom verkligen!!!! Med vänlig hälsning anna

    SvaraRadera