27 sep. 2015

Nilla-Gunilla.


Jag hittade henne på en stubbe i vår lilla skog. Övergiven, ledsen och hungrig. 
Jag har matat henne med lite hasselnötssmulor och smekt hennes lilla panna försiktigt. 
Hon verkar lite gladare. Hon viskade till mig att hennes namn är Nilla-Gunilla. 

I found her on a stump in our little forest. Abandoned, sad and hungry. 
I have fed her with a little hazelnut crumbs and caressed her little forehead gently. 
She seems a little happier. She whispered to me that her name is Nilla-Gunilla.

8 kommentarer:

  1. Liebe Elsa,
    Deine Mäuse sind die süßesten, die ich bis jetzt gesehen habe. Ich finde die einfach toll !

    SvaraRadera
  2. E' davvero bellissimo, hai fatto bene a prendertene cura, si troverò senz'altro bene a casa tua, ciao M.Grazia

    SvaraRadera
  3. when I want to be carried away to a land of make believe, I can come here and find myself a child all over again...that is what you do so well....love your wee new additionx

    SvaraRadera
  4. Åh, så söt. Jag bara älskar dina möss och dina fina foton. Önskar att jag kunde göra sådana möss också. Jag vågar inte ens försöka, eftersom det är dömt att misslyckas

    SvaraRadera
  5. jeg vil godt tage mig af hende !!! SØTNOS

    SvaraRadera