Sidor

12 dec. 2017

Lucka 12









Hon heter Inga-Lill, men kallas för Lill-Inga.
Lill-Inga flyttade in i skåpet på den tiden då Anna-Gull huserade i huset, 
så hon har bott där i många år och trivs väldigt bra i sin lilla skrubb.
Lill-Inga är en mus som lever ett stillsamt liv och som trivs bäst med att 
ligga i sin säng, knapra på en god bit ost och läsa någon spännande bok 
om möss och äventyr i andra länder.

Lill-Inga ville visa Eva-Nelly något fint i dag,
därför tittar hon ut ur sin skrubb ett litet tag.

Titta här, så får du se min alldeles nya julklänning,
nu står jag här och väntar med stor spänning.

Titta Eva-Nelly, visst är den otroligt jättefin,
Jag har faktiskt smygsytt den på din symaskin.

Ja, din nya röda julklänning är fantastiskt fin,
det är helt okay att du lånat min symaskin.

Seså, här ska du få en rejäl bit mumsig ost,
den kan du ha i morgon när du äter frukost.

Tack så mycket snälla Eva-Nelly, du vet vad jag vill ha,
Nu går jag in i min skrubb igen, där har jag det så bra.

(Rim Eva Markström övrig text och bild Marie Matsson)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar