Sidor

4 dec. 2017

Lucka 4

 








Även en mus kan vara kreativ,
Eva-Nelly har massor med tyg i sitt liv.

Hon syr och syr och syr och syr
klänningar med fin brodyr.

Ungen ska ju också kläder ha, 
helst något nytt varje da'.

Eva-Nelly tycker om att vara fin,
i fönstret trängs klänningar och gardin.

Ibland blir det en del tyg över,
då kan man sy något annat man behöver.

Sybordet har hon tjusigt dekorerat, 
med tyg som hon skickligt draperat.

När hon klätt bordet var det tyg kvar,
Så hon och ungen fick klänningar, en var.
-
Åh, vad jag har det fint och mysigt i mitt lilla rum.
Jag har själv klätt om och lappat fåtöljen. Visst är den väl fin? 
Ricotta i min potta! Det knackar på dörren! Vem kan det vara?
Nu har jag inte tid med er mer!
Svamphattar och granbarr på er!
Vi ses imorgon!

Rim Eva Markström övrig text och bild Marie Matsson






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar