Sidor

7 dec. 2017

Lucka 7






Seså, skynda er och ät upp nu, sätt lite fart,
nu hjälps vi åt med disken, så blir vi klara snart.

-När mössen diskar, gör dom på sitt eget sätt,
dom använder sin lilla fina tunga rätt och slätt.
-
Slicka ordentligt så tallriken blir ren och fin,
men var lite försiktiga med mitt finaste porslin.
-
Lämna inga gamla ostrester på tallrikarna nu,
Jag är noga med att det blir fint i skåpet ju.
-
Nu välslickad är varje tallrik, glas och bestick,
Dom skiner och blänker som om dom vore i nyskick.
-
Ricotta i min potta! Så gott det var! 
Ni som hade tänkt komma för att smaka får komma en annan dag för det finns inte en endaste smula kvar! Men jag lovar att servera på mitt finaste porslin även nästa gång.
Vi ses imorgon!
Svamphattar och granbarr på er!
-
(Rim Eva Markström övrig text och bild Marie Matsson)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar